Aby cieszyć się promienną cerą i lśniącymi włosami niezbędna jest odpowiednia pielęgnacja. Warto jednak pamiętać, że kosmetyki działając w pojedynkę nie wystarczą, idealnym elementem dopełniającym ich działanie jest racjonalnie skomponowana dieta! Wiele witamin i składników odżywczych wpływa zbawienie na nasz wygląd, weźmiemy je dziś pod dietetyczną lupę.

Składniki wspierające promienny wygląd

Na piękny wygląd cery i włosów wpływa przede wszystkim witamina A. Czy wiesz, że jej niedobór może powodować suchość skóry, trudno gojące się wypryski oraz tzw. „gęsią skórkę”? Również włosy cierpią z jej niedoboru, ukazując to suchością i rozdwajającymi się końcówkami. Zadbaj o odpowiednią ilość witaminy A w swojej diecie, a konsekwencją tego może być delikatna, gładka skóra i piękne włosy. Witaminę A znajdziesz przede wszystkim w wątróbce, mięsie, rybach, produktach mlecznych i jajkach.

Piękną cerę i włosy możesz zawdzięczać również odpowiedniej ilości witaminy E, walczy ona z wolnymi rodnikami odpowiedzialnymi za wcześniejsze starzenie się skóry, dba również o właściwe nawilżenie włosów. Witaminę E dostarczysz do organizmu przede wszystkim spożywając tłuszcze roślinne, do sałatek i surówek dodawaj więc łyżeczkę oleju.

Witamina K znajdująca się między innymi w zielonych warzywach liściastych, walczy z cieniami pod oczyma oraz pękającymi naczynkami. Również witamina C jest sprzymierzeńcem walki z pękającymi naczynkami, stymuluje wytwarzanie kolagenu, przyspiesza gojenie się ran i regenerację naskórka. Jedz zatem więcej różnorodnych warzyw i owoców, a na pewno zauważysz poprawę w wyglądzie.

Szara, ziemista cera oraz zmiany skórne mogą być wynikiem niedoboru witaminy B6 (znajduje się m.in. w drożdżach, mięsie, nasionach roślin strączkowych, produktach zbożowych) oraz kwasu foliowego, którego źródłem jest np. wątróbka, ciemnozielone warzywa liściaste.

Jeśli masz problemy z nadmiernym przetłuszczaniem się skóry zwróć uwagę na odpowiednią podaż witaminy B1, której najlepszym źródłem są: produkty zbożowe, mięso, nasiona roślin strączkowych, drożdże. Przy nadmiernie przetłuszczających się włosach wzbogać swoją dietę nie tylko w witaminę B1, ale również B2, która ponadto wzmacnia łamliwe paznokcie.

Na piękny wygląd skóry i włosów wpływa również krzem, który możesz znaleźć w marchwi, kaszy gryczanej, płatkach owsianych i otrębach oraz w herbacie ze skrzypu polnego. W mięsie, wątróbce, serach, nasionach roślin strączkowych oraz pełnoziarnistych produktach zbożowych znajduje się cynk, który między innymi wspomaga gojenie ran i walczy ze zmianami trądzikowymi.

Dbaj o odpowiednie zbilansowanie diety

Pamiętaj, aby w codziennej diecie unikać nadmiaru tłuszczów zwierzęcych. Staraj się ograniczać spożycie produktów o wysokim indeksie glikemicznym, są to przede wszystkim produkty zbożowe oczyszczone jak biały ryż, chleb pszenny czy płatki kukurydziane oraz oczywiście słodycze. Produkty te powodują zwiększone wydzielanie insuliny, a co za tym idzie wywołują kaskadę zmian hormonalnych mogących pobudzać wydzielanie łojotoku. Twoja dieta powinna dostarczać odpowiednią ilość witamin i składników mineralnych wymienionych powyżej, ale pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest odpowiednie zbilansowanie diety pod kątem wszystkich składników odżywczych, witamin i składników mineralnych. Dbaj również o odpowiednie nawodnienie organizmu.

Scroll Up